"ေမတၱာကို ပြါးေအာင္ျပဳပံု"
"အထက္ေလာက အရူပဘဝတို႔
၌လည္းေကာင္း ေအာက္ျပည္ေလာက
ကာမဘဝတို႔၌လည္းေကာင္း အလယ္
ေလာက ရူပဘဝ၌လည္းေကာင္း အ
လံုးစံုေသာေလာက၌ အတိုင္းအတာ
ပမာဏမရွိေသာ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ
စိတ္ကို အပိုင္းအျခားကင္း က်ဥ္း
ေျမာင္းျခင္းမရွိသည္ကို။ေဒါသဟူဘိ
အတြင္းရန္လည္းမရွိသည္ကို ႏွိပ္စက္
ရန္မူ အပရန္သူလည္း မရွိသည္ကို
ျပဳ၍ ပြါးမ်ားရာ၏"။
ေမတၱာဘာဝနာ၌ အတိုင္းအ
တာပမာဏမရွိ ပြါးရမည္ျဖစ္ရာ အလံုး
စံုႏွံ႔ေအာင္ ပြါးရမည္ကိုဆိုလိုသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ေမတၱာကို တစ္ေလာကလံုး
သို႔ျဖန္႔ေဝကာ ပြါးရမည္။
ဤ၌ သဗၺေလာကအရျပလို၍
အထက္ဘဝဂ္အထိ ေအာက္အဝီစိအ
ထိ က်န္အလယ္ေဒသကိုယူ ဟူ၍
ဖြင့္ဆိုျခင္းျဖစ္၏။သို႔ေသာ္အလံုးစံု
ေသာ အနႏၲစၾကဝဠာဟုပင္ယူရမည္
သာ။
ဤ၌ အပိုင္းအျခားအကန္႔အ
သတ္ ရွိေနေသာေနရာကို က်ဥ္း
ေျမာင္းသည္ဟု ဆိုအပ္သည္ျဖစ္ရာ
အပိုအျခားသတ္မွတ္ခ်က္ပ်က္မွ
က်ယ္ဝန္းျပန္႔ပြါးသည္ဟု မွတ္ယူရပါ
မည္။ ဤတြင္ ဥပမာအားျဖင့္ ရန္သူ
ကို အပိုင္းအျခားဟုဆိုသည္။ေမတၱာ
အရာ၌ ဤသူကား မိမိရန္သူျဖစ္သည္
ဟု ေမတၱာမပြါး ခ်န္ထားခဲ႔ေသာ္ ပိုင္း
ျခားကန္႔သတ္ခ်က္ရွိေန၍ က်ဥ္း
ေျမာင္းလ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အ
ပိုင္းအျခားဖ်က္သူ့ျဖစ္ေအာင္ ရန္သူ
ကိုပင္ မခ်န္ထားပဲ ရန္သူ၌ေသာ္လည္း
ေမတၱာေရာက္ေအာင္ျပဳေသာ္ အပိုင္း
အျခားပ်က္၍ က်ဥ္းေျမာင္းျခင္းမရွိ
ေမတၱာနယ္ က်ယ္သြားေပေတာ့
သည္။
တစ္မ်ိဳးဆိုရေသာ္ ဘာဝနာမ
ျပည့္စံုေသးခင္ ဘံုေလာကအႏွံ႔
ေမတၱာစိတ္ျဖန္႔ပြါးဖို႔မလြယ္ေသးေသာ္
လည္း ဘာဝနာျပည့္စံု အားရွိလာ
ေသာအခါမည္သည့္ၾသကာသေလာ
ကမ်ွမက်န္ေအာင္ ေမတၱာျဖန္႔ႏိူင္
ေတာ့သည္။ ဤဘံုေလာကအႏွံ႔ျဖန္႔
ပြါးႏိူင္ေသာအခါ ေမတၱာသည္ အပိုင္း
အျခားမရွိ ပ်ံ႕ႏွံလာေတာ့သည္။
ဤစကားျဖင့္ အပိုင္းအျခားမဲ႔
ေမတၱာျဖစ္ရန္မွာ အပိုင္းအျခားပ်က္
ေအာင္ ျပဳႏိူင္မွသာျဖစ္၍ ဘာဝနာ
အားေကာင္းလာမွ ျဖစ္ႏိူင္ခြင့္ရွိရာ
ဥပစာရစ်ာန္ အပၸနာစ်ာန္ရရွိမွသာ ထို
သို႔ျဖစ္ႏိူင္၍ ထိုစ်ာန္ရသူမ်ား၏
ေမတၱာကို အပိုင္းအျခားမဲ႔ဠက်ယ္ျပန္႔
ေသာေမတၱာျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရေပ
ေတာ့သည္။
ဤ၌ အပိုင္းအျခားပ်က္ျခင္းႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ဝိသုဒၶိမဂ္ပါဠိေတာ္လာ
ေမတၱာ ပြါးပံုကိုလည္း သိရွိရန္လိုေပ
သည္။ ေမတၱာဘာဝနာအရာ၌
ေမတၱာေရွ့ဦးစြာမပြါးအပ္သူ /ပြါးအပ္သူ
/လံုးဝမပြါးအပ္သူမ်ားရွိရာ မခ်စ္အပ္
သူ မုန္းသူမ်ား၌ ေမတၱာစ၍ မပြါးအပ္
ပြါးလ်ွင္ ထိုသူ႔အားမုန္းျခင္းအေၾကာင္း
ကိုေတြးမိသျဖင့္ ေဒါသျဖစ္လာတတ္
၍ ေမတၱာျဖစ္ရန္ခက္ခဲ၏။ထို႔အတူပင္
အလြန္ခ်စ္သူ၌ တဏွာေပမရွိေနေပရာ
ထိုသူ၏ သုခ ဒုကၡ အတြက္ေသာကျဖစ္
စရာမ်ား ျဖစ္လာတတ္၍ ေမတၱာပြါးေရး
မွာမလြယ္။မမုန္ မခ်စ္ အလယ္အလတ္
ပုဂၢိဳလ္၌လည္း မိမိကခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိူးမႈ
မရွိေသာေၾကာင့္ ခ်စ္ျမတ္ႏိူးသူအရာ
ထားရန္အခက္တစ္ရပ္ပင္။ရန္သူ၌ကား
ေဒါသျဖစ္လာမည္ျဖစ္၍ စတင္ေမတၱာ
ပြါးရန္ သာ၍မလြယ္သည္သာ။ထို႔ေၾကာင့္
ထိုပုဂၢိဳလ္ေလးဦ၌ ေရွးဦးစြာေမတၱာမပြါး
အပ္ေပ။
လိင္မတူသူ၌ ရာဂျဖစ္တတ္ျခင္း
ေသသူ၌ပြါးလ်ွင္ အပၸနာစ်ာန္ ဥပစာရစ်ာန္
မရႏိူင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဤသူႏွစ္ဦး၌မပြါးသင့္
ေပ။ထို႔ေၾကာင့္ေမတၱာပြါးလိုေသာပုဂၢိဳလ္
သည္ ေရွးဦးစြာ မိမိကိုယ္ကို "အကြ်ႏ္ုပ္ခ်မ္း
သာပါေစ ဆင္းရဲကင္းပါေစ "စသည္ျဖင့္
ပြါးအပ္၏။မိမိကိုယ္ကိုပြါးျခင္းမွာ စ်ာန္မရ
ေသာ္လည္း ငါခ်မ္းသာခ်င္သလို ငါမဆင္း
ရဲခ်င္သလို အျခားသတၱဝါမ်ားလည္း
ဆင္းရဲျခင္းကင္းလို ခ်မ္းသာလိုၾကသည္
ဟု မိမိကို သက္ေသတင္ကာ အျခား
သတၱဝါမ်ားအေပၚမွာ အက်ိဳးလိုလားမႈ
ခ်မ္းသာလိုလားမႈ ျဖစ္လာတတ္၍ မိမိကိုယ္
ကို စတင္ပြါးရျခင္းျဖစ္သည္။
(ဝိသုဒၶိ-ပ-၂၈၇)
ထို႔ေနာက္ မိမိခ်စ္ခင္ေလးစား
ရေသာ ဆရာ ဥပဇၥ်ာယ္စသည္တို႔၌ ထို
ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ သိလ သုတ စေသာဂုဏ္တို႔
ကို ၾကည္ညိဳေအာက္ေမ့ၿပီးလ်ွင္ ဤသူ
ေတာ္ေကာင္း ခ်မ္းသာပါေစ ဆင္းရဲကင္း
ပါေစ စသည္ျဖင့္ ေမတၱာပြါးရ၏။ထိုသို႔
မိမိအက်ိဳးလိုလား၍ ေလးစားျမတ္ႏိူး
ေသာဆရာစသည္တို႔၌ ပြါးအပ္ေသာ
ေမတၱာအေလ့အလာမ်ားအားရွိလာေသာ
အခါ အလြန္ခ်စ္ေသာမိတ္ေဆြ မမုန္း
မခ်စ္အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ရန္သူ
မ်ား၌ ေျပာင္းကာေျပာင္းကာ ေမတၱာပြါး
လာႏိူင္ေတာ့သည္။အေလ့အလာပြါး
မ်ားထားအပ္ၿပီးေသာေမတၱာသည္ ေနာင္
ရန္သူ၌ စိတ္ေရာက္ေသာအခါပင္ ရန္သူ
အျဖစ္မျမင္ေတာ့ပဲ ပိယပုဂၢိဳလ္အျဖစ္
ေရာက္လာေပေတာ့သည္။
*လိင္မတူရာ ေသသူမွာ ေမတၱာမပြါးႏွင့္။
*မုန္းထားသသူ လြန္ခ်စ္သူႏွင့္ လယ္လူ
တစ္ျဖာရန္သူမွာ ေမတၱာ မစလင့္။
*မိမိစယူ ခ်စ္သူေနာက္ဆို ပို၍ခ်စ္သူ
ကိုယ့္ရန္သူ ပြါးမူစဥ္တိုင္းသင့္။
#ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ
No comments:
Post a Comment