Thursday, November 17, 2016

"အရဟံဂုဏ္ေတာ္(၄)"

"အရဟံဂုဏ္ေတာ္(၄)"

"ကိေလသာအေပါင္းကိုသတ္တတ္ေသာဂုဏ္
ေတာ္ျမတ္"

           အရဟံ၏ အျခားအနက္မ်ားလည္းရွိေသး
ရာ အရ+ဟံ/အရိ=ရန္သူ/ဟံ=သတ္တတ္သည္
အရိ-သဒၵါနည္းအရ "အရ"ျဖစ္၏။ ဤတြင္ ရန္သူ
ကား ကိေလသာမ်ားတည္း။ အက်ိဳးမဲ႔ဒုကၡကို
ဖန္တီးတတ္ေသာေၾကာင့္၎ တက္လမ္း၌ အ
ေႏွာင့္အယွက္အတားအဆီးမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္
၎ ကိေလသာတို႔ကား ရန္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

               မင္းအျဖစ္ကို အလိုရွိသူသည္ ရန္သူ
မ်ားကိုတြန္းလွန္ႏွိမ္နင္း၍ ေအာင္ျမင္မွ မင္းအ
ျဖစ္သို႔ေရာက္ရ၏။ ဓမၼရာဇာ တရားမင္းအျဖစ္ကို
အလိုရွိေတာ္မူေသာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္သည္
ကိေလသာရန္သူတို႔ကို သတ္ႏိူင္ေၾကာင္း လက္
နက္ေကာင္းရရန္ အေျခခံပါရမီတို႔ကို ဆည္းပူး
ေတာ္မူလာခဲ႔ရသည္။ ပါရမီ သမထ ဝိပႆနာ
လက္နက္မ်ားျဖင့္ဆက္ကာ ဆက္ကာ တိုက္ခဲ႔ရာ
ေနာက္ဆံုး အရဟတၱမဂ္ လက္နက္ေတာ္ပိုင္ကာ
ကိေလသာအားလံုးကို ေျခမႈန္းေအာင္ျမင္ေတာ္မူ
ခဲ႔၍ အရဟံဘြဲ႔ေတာ္ခံကာ ဓမၼရာဇာ တရားမင္း
အျဖစ္သို႔ေရာက္ေတာ္မူခဲ႔သည္။

               အရဟံ၏ အနက္တစ္မ်ိဳးကို တစ္နည္း
အားျဖင့္ဖြင့္ဆိုရျပန္ေသာ္ အရ=အကန္႔တို႔ကို
ဟံ=ဖ်က္ဆီးတတ္သည္ဟု ဆိုႏိူင္ျပန္ရာ အကန္႔
ဟူသည္မွာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ သခၤါရကိုဆို
သည္။ ထိုသခၤါရရွိလ်ွင္ ဇာတိ=ပဋိသေႏၶရွိ၍ ဇရာ
မရဏျဖင့္ တစ္ဘဝအဆံုးသတ္ၿမဲတည္း။ထို႔
ေၾကာင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အရ ဘဝကိုစက္ဝိုင္းအေန
ဆင္ေသာအခါ သခၤါရမ်ားကို ေထာင့္ အကန္႔မ်ား
ဟု၎ ဇရာ မရဏကို အနားအကြပ္ဟု၎ဆို၏။

               သခၤါျဖစ္ရန္ အဝိဇၨာ=မသိမႈ ႏွင့္ တဏွာ
=တပ္မက္မႈတို႔မွာ အေၾကာင္းျဖစ္ရာ ထိုတရားႏွစ္
ပါးတို႔ကို သခၤါရအကန္႔မ်ား အေျခခံရာ
ပုန္းေတာင္းေခၚ အခ်က္အျဖစ္ဆိုရျပန္သည္။
စက္ဝိုင္း အလယ္က အကန္႔ေတြကို ဖ်က္ဆီး
လိုက္လ်ွင္ အကြပ္တို႔ ခ်က္တို႔မွာ အသံုးမဝင္
မလည္ႏိူင္ေတာ့ေပ။ သခၤါရအကန္႔တို႔ကို ဖ်က္
ဆီးေတာ္မူသည္ဆိုသျဖင့္ ဘဝ၌ ဒုကၡစက္လည္
မႈကို ပယ္ရွင္းၿပီးျဖစ္ေတာ္မူသည္ဟု ဆိုလို၏။
ဤဂုဏ္လည္း အရဟတၱမဂ္ျဖင့္ ကိေလသာတို႔
ကို ပယ္ႏိူင္မႈေၾကာင့္ ရအပ္ေတာ္မူေသာ အရဟံ
ဂုဏ္ေတာ္ထူးပင္ ျဖစ္ေပသည္။

                                #ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ

No comments:

Post a Comment